Diensten


Boekontwerp

Bij het ontwerpen van een boek komen verschillende vaardigheden aan bod. Naast het vormgeven van een mooie omslag die goed bij het onderwerp en de auteur past moet er een passende opmaak zijn voor de tekst. Denk bijvoorbeeld aan het lettertype: de keuze hiervan is zeer belangrijk en bepaalt onbewust welk gevoel de lezer zal overhouden, en hoe prettig ze het lezen ervaren. Het lettertype is maar één variabele in een lange lijst met onder andere: regelafstand, marges, kerning, etc., maar samen zorgen ze (wanneer goed uitgevoerd) voor een samenhangend geheel dat het onderwerp ondersteunt.  

Proefschrift / Dissertatie

Proefschriften zijn natuurlijk ook gewoon boeken, maar vereisen vanwege hun wetenschappelijk karakter vaak een speciale aanpak. Zeker bij de wat abstractere onderwerpen kan het een uitdaging zijn om een ontwerp te maken dat het onderwerp goed uitbeeldt. Voor het ontwerpen van de omslag van je proefschrift kan het daarom zeker nuttig zijn om met een ontwerper samen te werken. Iemand die ervaring heeft met het visualiseren van complexe onderwerpen, en deze kan bewerken zodat ze bij de persoonlijke smaak van de auteur passen. Proefschriften bevatten doorgaans veel tabellen, figuren en grafieken waardoor er weinig fouten gepermitteerd zijn in de opmaak, dit vereist een zekere precieze en perfectionisme. Om een proefschrift te ontwerpen dat aan alle eisen voldoet en boven de grijze massa van publicaties uitsteekt moet je dus creatief zijn, maar ook heel precies kunnen werken.

Huisstijl / Merkidentiteit

Met de termen "brand identity" of "huisstijl" wordt het volgende bedoeld: Het systeem dat een bedrijf gebruikt voor externe communicatie. Ook wel de identiteit van een bedrijf of Corporate Identity. Denk hierbij bijvoorbeeld aan naam, logo, kleur, lettertype en taalgebruik. Al deze elementen worden consistent gebruikt in externe uitingen zoals website, visitekaartjes, briefpapier etc. Een succesvolle huisstijl / identiteit zorgt voor het volgende:

  • Differentiatie: In de huidige markt moeten merken een duidelijke differentiatie of reden van bestaan hebben. Wat zij vertegenwoordigen, moet uniek zijn om opgemerkt te worden, indruk te maken en uiteindelijk de voorkeur te krijgen.
  • Relevantie: Merken moeten goed aansluiten bij waar kun doelgroep om geeft. Ze moeten de behoeften en ambities van hun beoogde doelgroepen begrijpen en vervullen.
  • Uniformiteit: Om geloofwaardigheid te creëren moeten merken coherent zijn in wat ze zeggen en doen. Alle communicatie en merkervaringen moeten samenhangen en iets betekenisvols opleveren.
  • Waardering: Een merk dat gedifferentieerd, relevant en coherent is, is een merk dat zowel door zijn interne als externe doelgroepen wordt gewaardeerd.

Drukwerk

Bij het kiezen van de juiste drukker is het belangrijk om niet enkel naar de prijs onderaan de offerte te kijken. Vanwege het verschil in druktechnieken liggen de resultaten ver uit elkaar en is het ontwerp zelf leidend in de keuze. Aspecten als kleurgebruik, type ontwerp, papiersoort en levertijd kunnen de keuze voor een geschikte partner bepalen. Wanneer je voor begeleiding kiest kun je het hele proces uit handen geven en volledig ontzorgd worden. Één contactpersoon, van ontwerp tot levering. Een bijkomend voordeel is dat wij als vaste klant bij een aantal drukkers standaard een hoge korting krijgen.

 

Werkwijze


  1. Inventarisatie van het doel: Wat is er nodig om er een succes van te maken? Welke ideeën hebben we al, en waar moeten we naar op zoek? 
  2. Research: Dieper onderzoek naar het onderwerp en/of concurrenten. Een gedegen onderzoek vormt een essentiële basis voor de rest van het proces. 
  3. Schetsen / design opzet: Afhankelijk van de afspraken bestaat deze stap uit één of meerdere schetsen en opzetjes. 
  4. Ontwerp: Het volledige ontwerp wordt uitgewerkt en gepresenteerd.
  5. Feedback / correcties: Tijd voor feedback, suggesties en wijzigingen. Alles wordt verwerkt om een nieuwe versie van het product te maken.
  6. Definitief ontwerp: Definitieve bestanden worden opgestuurd naar de klant.
  7. Proefdruk: In het geval van gedrukte artikelen wordt er een proefdruk opgestuurd. Hierdoor is het mogelijk om de kwaliteit van het drukwerk te controleren alvorens de productie te starten.
  8. Levering: Na akkoord op de proefdruk wordt productie gestart en zullen na x werkdagen de producten geleverd worden. De levertijd hangt af van het type en aantal producten.

  

Bedrijfsinformatie


Kamer van koophandel: 52983617
BTW identificatie: NL002433051B73

Algemene voorwaarden  |  Privacyverklaring

Een project starten

Ik kom graag meer te weten over jouw project, aarzel niet om contact op te nemen!